Slovensko
Menu
Index » Blog » Aktuality » Blog » Ako nastaviť ideálny mix benefitov
Uverejnené  14.06.24  v 

Ako nastaviť ideálny mix benefitov

Nastaviť zamestnanecké benefity tak, aby skutočne spĺňali účel, je bez pochýb pre majiteľa firmy alebo HR oddelenie náročná úloha. Každý zamestnanec je totiž iný a navyše sa spolu so zmenami spoločnosti menia aj jeho potreby a priority. Našťastie, s riešeniami Edenred je nájdenie vhodného mixu benefitov jednoduchšie.

Príspevok na stravovanie, extra dni voľna na starostlivosť o rodinu alebo o zdravie, flexibilný pracovný čas, miesto na parkovanie, príspevok na vitamíny, jazykový kurz alebo iné vzdelávanie, možnosť kúpiť si knihy, športové potreby alebo kozmetiku za zvýhodnené ceny, príspevok na detský letný tábor, možnosť práce na diaľku, služobné auto na súkromné účely, extra peniaze za dosiahnutý extra výkon...

Hoci je tento výpočet bohatý, je to len niekoľko málo benefitov, ktoré zamestnanci oceňujú a potrebujú. No kým rodič malých detí uvíta viac extra dní voľna a príspevok na detský tábor, slobodný zamestnanec je radšej, keď môže športovať alebo študovať so zľavou.

„Nastaviť správny mix benefitov a odmien, ktoré vyhovujú individuálnym potrebám zamestnanca, a tým zvyšujú jeho lojálnosť voči zamestnávateľovi a motiváciu podávať dobrý výkon, je skutočne alchýmia. Vyriešiť tento rébus pomáhajú dva hlavné faktory: benefitný nástroj, ktorý sa dokáže prispôsobiť potrebám každého zamestnanca a dobré poznanie svojich zamestnancov,“ povedala Lívia Bachratá, riaditeľka pre Public Affairs v spoločnosti Edenred.

Správa benefitov

V Edenred sme vyvinuli (a stále vyvíjame a zlepšujeme) unikátny systém na správu benefitov, ktorý zjednodušuje ich nastavovanie a administráciu a zároveň je prehľadný, intuitívny a zrozumiteľný.

„Ako líder na trhu benefitov poskytujeme zamestnávateľom niekoľko riešení na ich správu. Napríklad karta Edenred už dávno nie je iba stravovacia karta, ale dajú sa cez ňu zamestnancom zabezpečiť aj rôzne darčeky, služby, voľnočasové aktivity alebo rekreačný poukaz,“ pokračuje L. Bachratá.

Ešte väčšie možnosti poskytuje systém, ktorý sme nazvali cafeteria Edenred Benefity Premium. Zamestnávateľovi poskytuje jedno miesto na správu všetkých interných aj externých benefitov. „Cafeteria obsahuje aj rôzne moduly, v ktorých sa dajú plánovať napríklad odmeny za dosiahnutie mimoriadneho výsledku, narodeninové odmeny, odmeny pri príležitosti pracovného výročia a podobne. Okrem jednoduchej správy šetrí tento systém zamestnávateľom čas aj energiu na vymýšľanie rôznych druhov darčekov či odmien,“ doplnila riaditeľka pre Public Affairs v Edenred.

Zamestnávateľ iba urobí objednávku bodov do cafeterie a každý zamestnanec si už sám vyberie pre neho najvhodnejší darček z našej širokej ponuky. Zamestnávateľ dokonca ani nemusí do cafeterie vstupovať - len si pohodlne pozerá detailný reporting čerpaných benefitov/bodov. A zamestnanec je tiež spokojný.

Odmeňovanie, s ktorým sa šetrí

Naše produkty pre zamestnávateľov pomáhajú odmeny a benefity nielen ľahšie spravovať, ale aj zúčtovať. A navyše pomáhajú šetriť zdroje bez toho, aby boli zamestnanci o čokoľvek ukrátení. „Nepeňažný benefit do výšky 500 eur ročne na každého zamestnanca je oslobodený od dane,“ upozornila L. Bachratá.

Edenred vie každej firme prispôsobiť systém benefitov na mieru podľa jej veľkosti, potrieb, preferencií zamestnancov a navyše vo farbách a grafike zamestnávateľa. Je teda vysoko personalizovaný a každý zamestnanec, čerpajúci výhody a benefity, vie, že ich má od svojho zamestnávateľa.

Pohoda zvyšuje pracovný výkon

Ďalšou z výhod, ktorú majú zamestnávatelia využívajúci benefitné systémy Edenred, sú reálne dáta, ktoré hovoria o tom, čo zamestnanci práve potrebujú a oceňujú.

V čase vysokej inflácie boli napríklad najvhodnejšou formou odmeňovania extra finančné prostriedky. V lepších časoch zas zamestnanci vítajú rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom.

Zamestnávateľom na základe našich skúseností odporúčame myslieť aj na duševné zdravie svojich zamestnancov, pretože firma rastie spolu s jej zamestnancami a naopak. Ak pracovníci pociťujú nedostatok síl, prejaví sa to na výkonnosti, zisku, obrate alebo stave celej firmy.

„Niektoré spoločnosti už zaviedli programy starostlivosti o zamestnancov, ktoré zahŕňajú rôzne formy benefitov a podpory ako duševného, tak aj fyzického zdravia. Osvedčili sa im, ich zamestnanci sú menej práceneschopní a zároveň sa cítia pre svojho zamestnávateľa cenní a hodnotní, čo je jeden z dôležitých faktorov prevencie syndrómu vyhorenia,“ vysvetlila L. Bachratá.

Zamestnávatelia, ktorí prichádzajú s možnosťou flexibilného pracovného času, extra dňami práceneschopnosti alebo dovolenky či s možnosťou pracovať na diaľku (aspoň nejaký objem pracovného času), veľkou mierou prispievajú k lepšej rovnováhe medzi pracovným a súkromným životom, čím sú pre zamestnancov atraktívnejší.

„Z našich prieskumov opakovane vyplýva, že zamestnanci potrebujú byť v prvom rade videní. Toto im môže zamestnávateľ prejaviť osobným rozhovorom, povšimnutím si, pochvalou aj odmenou. Pokiaľ chcú mať zamestnávatelia v časoch nízkej miery nezamestnanosti stabilných a spoľahlivých ľudí, mali by im poskytovať oveľa viac ako len príspevok na stravovanie. Naši odborníci sú pripravení konzultovať s každým zamestnávateľom jeho potreby a nastaviť mu taký plán a systém odmeňovania, z ktorého budú mať úžitok zamestnanci aj ich zamestnávateľ,“ uzavrela L. Bachratá.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram