Výzva je určená všetkým používateľom, ktorí platia za svoje obedy najrozšírenejšou stravovacou kartou Ticket Restaurant® od Edenred. Nárok na maximálne 4 obedy zdarma v hodnote 5 € má každý, kto zaplatí 5 obedov v hodnote viac ako 5 €. Výzva sa začala 22. mája a už počas prvých pár dní sa do nej zapojilo viac ako 18 000 Slovákov.
„Reštaurácie už dávno nie sú miesta, do ktorých chodíme len kvôli jedlu. Stali sa miestom všetkých dôležitých rodinných alebo aj pracovných stretnutí. V posledných mesiacoch boli nútené zavrieť svoje prevádzky, pričom až 68 % z nich je aj naďalej zatvorených. Tým, čo sa podarilo ich činnosť znovu obnoviť, pokrývajú aktuálne príjmy len 10 % prevádzkových nákladov. Edenred je partnerom takmer 8 000 podnikateľov v gastronomickom odvetví už viac ako 20 rokov. Od zavedenia príspevku na stravovanie sa toto odvetvie výrazne rozvinulo z hľadiska rozmanitosti reštaurácií, ale aj kvality jedla a poskytovaných služieb. Boli sme tu s našimi partnermi, keď bolo dobre, a sme tu aj teraz, keď potrebujú našu pomoc. Vďaka našim platobným riešeniam na osobité účely sme schopní cielene podporovať špecifické oblasti. Sme presvedčení, že je našou povinnosťou pomôcť,“ hovorí generálny riaditeľ Edenred Slovensko Cyrille Favel.
Edenred ihneď po vypuknutí krízy podnikol niekoľko krokov na pomoc reštauračným partnerom v sieti Ticket Restaurant®. Pripravil špeciálny katalóg prevádzok, ktoré ponúkali dovoz jedla alebo predaj teplej stravy cez okienko, reštauráciám ponúkol bezplatný reklamný priestor na rozširovanie povedomia o prevádzkach a ich ponuke a umožnil zrýchlené preplácanie.
„Priamou komunikáciou s držiteľmi stravovacích kariet a lístkov, v ktorej sme zdarma propagovali špeciálny katalóg a jednotlivé reštaurácie, sme pomáhali zviditeľniť a podporovať podnikanie našich partnerov. Išlo o rýchlu pomoc, ktorú sme im poskytli počas korona krízy, aby si zabezpečili prílev zákazníkov. Ďalšia pomoc z našej strany prichádza teraz po uvoľnení opatrení, keď návrat ľudí do reštauračných priestorov v nasledujúcich týždňoch rozhodne o ich budúcnosti,“ dodáva marketingová manažérka Edenred Slovakia Jana Caltíková.
Skupina Edenred vytvorila fond pod názvom „More Than Ever“, ktorý slúži na zmiernenie dôsledkov krízy spôsobenej Covid-19 a na podporu tých najzraniteľnejších. Výzva „Poďme sa najesť“ je súčasťou tejto globálnej iniciatívy.
V rámci výzvy „Poďme sa najesť“ má Edenred Slovensko na podporu reštaurácií v pláne rozdať až 30 000 obedov zdarma a za pomoci používateľov kariet Ticket Restaurant® rozozvučať štrnganie príborov a vrátiť ho tam, kam patrí. Do reštaurácií.