A je to tu zas – predvianočný čas, kedy treba stihnúť dokončiť mnoho úloh, dotiahnuť projekty a navyše zabezpečiť vianočné darčeky. Nielen pre rodinu a najbližších, zamestnávateľ musí myslieť aj na svojich ľudí v práci.
Zmyslom obdarovania je potešiť, oceniť a vyvolať v obdarovanom dobrý pocit. Čo je náročná úloha medzi blízkymi a ešte náročnejšia v práci. Veď koľko ľudí, toľko chutí, záujmov, túžob. A rozpočet spoločnosti nikdy nie je dosť veľký...
„Edenred prináša riešenie práve takýchto výziev. Keďže rôznymi formami sledujeme, zisťujeme a vyhodnocujeme túžby a potreby zamestnancov na jednej strane a možnosti zamestnávateľov na strane druhej, dokážeme vytvoriť a ponúknuť také benefity, odmeny a darčeky, ktoré prinesú spokojnosť pre obe strany,“ povedala Lívia Bachratá, riaditeľka pre Public Affairs v Edenred.
Víno, paštéta alebo svietnik?
Z našich dlhoročných skúseností vyplýva, že je rozumné iné darčeky vyberať pre obchodných partnerov a iné pre svojich zamestnancov.
Firemné logo na pozornosti pre spolupracujúce firmy, dodávateľov, odberateľov a klientov je vecou prestíže aj pripomenutím sa. Jednoducho je to vhodné.
Ale zamestnanci nie vždy ocenia uterák, svietnik alebo USB kľúč s logom svojho zamestnávateľa. Nie preto, že by logo alebo darček nemali hodnotu, ale preto, že je na prvý pohľad zrejmé, že nejde o osobnú odmenu a poďakovanie.
„Koncoročná odmena vo forme darčeku v širokom význame tohto slova má pre zamestnancov úplne inú hodnotu, ak je osobná. To znamená napríklad odovzdaná osobne a najmä doplnená ľudským slovom, zmienkou o konkrétnom dobrom výkone konkrétneho zamestnanca. Druhým dôležitým faktorom je, aby mal hodnotu pre zamestnanca aj darček samotný, čo znamená, že ho má potešiť a nevyvolať dojem, že je to len nejaká povinná jazda, typická pre koniec kalendárneho roka,“ dodala L. Bachratá.
Riešenia pre spokojnosť
Edenred dáta hovoria o tom že zamestnanci veľmi oceňujú odmenu vo forme peňazí. Zároveň si však dokážu vážiť aj iné benefity. „Veľmi dobré ohlasy od zamestnancov máme na peňaženku Benefits na karte Edenred. Ide o elektronickú formu Edenred poukážok Darčeky a Služby. Vďaka nej si každý zamestnanec vyberie, na akú voľnočasovú aktivitu, službu alebo darček ho premení, aby si urobil radosť, zlepšil svoje zdravie, vzdelanie či kondíciu,“ upresnila L. Bachratá.
Tieto benefity na kartu Edenred sa dajú uhradiť zo sociálneho fondu, ktorý je oslobodený od daní a odvodov alebo príspevkom v zmysle Zákona o dani z príjmov, ktorý umožňuje odmeňovať ľudí celoročne nepeňažnou formou až do výšky 500 €. Podmienka je, že zamestnávateľ si nezahrnie tieto náklady do daňových výdavkov.
Jednoduchá administrácia
Nabíjanie Edenred karty je veľmi jednoduché. Obdarovaný zamestnanec má navyše k dispozícii aplikáciu ku svojej karte, kde vidí aktuálny zostatok svojich benefitov a zoznam partnerských miest, kde kartou môže platiť. Platby Google Pay a Apple Pay sú pre nás tiež ponúkanou samozrejmosťou pre užívateľov našich produktov a služieb.
Zamestnávateľ, respektíve ním poverená osoba, nastaví konkrétny druh a hodnotu vianočnej odmeny každému zamestnancovi. A ten si darček čerpá v čase, kedy mu vyhovuje a spôsobom, ktorý mu vyhovuje kdekoľvek na Slovensku vďaka najširšej akceptačnej sieti našich partnerov. Buď za služby alebo tovary platí priamo kartou, alebo to zrealizuje cez aplikáciu.
„Zamestnanci majú radi, keď si môžu vybrať darčeky a odmeny podľa svojich preferencií a potrieb. Edenred Benefits prináša každému zamestnancovi možnosť slobodnej voľby vybrať si odmenu, ktorá ho skutočne poteší,“ je presvedčená L. Bachratá. Opiera sa pritom o tvrdé dáta: až 94 % zamestnancov oceňuje takú formu benefitov a odmien od zamestnávateľa, ktorú môžu využiť na relax, šport, kultúru alebo nákup darčeka podľa vlastných predstáv. Ešte zaujímavejším číslom je 99 - až toľko percent zamestnancov podľa prieskumov Edenred takáto forma odmeňovania motivuje k lepším výkonom.
„Poďakovať sa, odmeniť a zároveň motivovať zamestnanca, aby naďalej pracoval s primeraným nadšením a nasadením, sa dá dosiahnuť výberom vhodného darčeka. Predvianočný čas je ideálny nielen na bilancovanie, ale aj na podporu dobrých vzťahov so zamestnancami. Rozumný zamestnávateľ by to mal využiť,“ uzavrela L. Bachratá.